به گزارش گروهاجتماعی خبرگزاری برنا، تخم شوید خواص درمانی زیادی دارد. در چین از دم کرده تخم شوید برای درمان کمردردهایی استفاده می‌شود که بر اثر گرفتگی ایجاد شده است.

اما درمان کمردرد تنها اثر درمانی دم کرده تخم شوید نیست.تخم شوید برای تسکین درد معده، رفع دل‌پیچه اطفال نیز مفید است.علاوه بر این، گرد آن زخم‌های چرکی را خشک می ‌‌کند و برای ازدیاد شیر مادران و بی ‌خوابی اثرات مفید دارد. همچنین اجزای مونوترپنی موجود در شوید، باعث فعال شدن آنزیم گلوتاتیون S ترانسفراز می شود. این آنزیم موجب پیوستن مولکول آنتی اکسیدان گلوتاتیون به مولکول های اکسید شده می شود و بدین ترتیب، بدن را از آسیب رادیکال های آزاد حفظ می کند.

شوید، انواع خاصی از مواد سرطان زا مانند بنزوپیرن را که در دود سیگار ، دود زغال چوب و دود ناشی از سوختن آشغال ها وجود دارد، خنثی می کند . روغن شوید، دارای اثرات ضد باکتری است. علاوه بر این ها،شوید یک منبع غنی کلسیم است و برای جلوگیری از کاهش تراکم استخوانی که بعد از یائسگی و یا در برخی شرایط خاص مانند آرتریت روماتوئید اتفاق می افتد، بسیار مفید است.علاوه بر کلسیم، شوید دارای فیبر و املاحی چون منیزیم، آهن و منگنز است.

منبع: Shahrekhabar.com

 

لینکهای جالب و کاربردی:

بانک ویدیوهای جدید ایران

فروشگاه ایران مارکت سنتر

فروشگاه بهترین و جدیدترین کالاها در ایران

فروشگاه کارت شارژ ایران